Cikkek

„Oszteopátia – gyengéden gyógyító kezek

Az oszteopátia az alternatív gyógyászat eljárásai közé tartozik. Nagy hangsúlyt fektet a relaxációs terápiára és a célzott terápiás intézkedésekre a tünetek megfelelő gyógyításához. Az oszteopátia abból indul ki, hogy ha az emberi szervezetben nem működik megfelelően a csont- és izomrendszer, ez pedig betegségek kialakulásához vezet.

Az oszteopátiát gyakran alkalmazzák a csontok és izmok betegségeinél, illetve panaszainál. A funkciózavarokat és korlátozásokat az oszteopata a mozgás segítségével ismeri fel és szünteti meg. Ugyanis, ha bizonyos testtájakat nem mozgatunk a fájdalom miatt, a betegség egyre inkább előrehaladhat. Az izmok és testrészek egyre mozgásképtelenebbé válnak, és egyszer csak megmerevednek. Az oszteopátia csak akkor működik, ha az egész testet figyeljük. Minden izomnak és csontnak összhangban kell lennie egymással, és az emberi szervezetet egységként kell tekinteni.

Az oszteopaták tanult technikákat használnak arra, hogy az elváltozásokat és a működési zavarokat megszüntessék. Ez az oszteopata célzott fogásaival és kézmozdulataival történik. A kezelés során elhárítják a csontok és ízületek mozgáskorlátozásait, és más szervek vagy testtájak tüneteit is.

Az alternatív gyógyászatnak ez a módja az utóbbi évtizedekben egyre inkább tért hódított, az oszteopátiás kezelés pedig egyre nagyobb sikereket ér el. Egyrészt a pácienseknek kikapcsolódást jelent, el tudnak lazulni, másrészt javulást éreznek minden alkalom után. Az oszteopata képes a feszüléseket célzott mozdulatokkal a lehető leggyorsabban megszüntetni.

Ha sokáig ülünk az íróasztalnál, biztosan észreveszünk egy feszülést a nyak területén, vagy az egész hátban. Ezt az oszteopata által elmagyarázott gyakorlatokkal megszüntethetjük, és főleg meg is előzhetjük. Valószínűleg nem mindig szeretnénk rögtön gyógyszert bevenni, ahányszor fáj valamink. Ez az alternatív gyógymód pedig pontosan erre specializálódott.

Sok kétségbeesett beteg – aki általában ortopédust már felkeresett a problémájával – fordul az oszteopata gyógyító kezeinek csodálatos hatásához.”

megjelent: Gyógyszer Nélkül Magazin

„Oszteopátia – a fájdalomcsillapítás alternatív lehetőségei

Egyre többen beszélnek az oszteopátiáról. Közismert lett, hogy milyen hatásokat lehet elérni a természetgyógyászat területébe tartozó eljárással. De mit is csinál pontosan egy oszteopata, és hogyan hat a módszer?

Gyógyítás puszta kézzel

Tulajdonképpen a lényeg ott van magában a szóban. Az „oszteopátia” a latinból ered, és az „osteon” = csont, valamint a „pathos” = szenvedés szavakból tevődik össze. Az oszteopátia tehát a csontpanaszokkal foglalkozó kezelési koncepció az alternatív gyógyászat keretein belül. Az oszteopátia atyja felismerte, hogy a jól működő csontrendszernek mekkora jelentősége van az egészségre nézve. Ez az elnevezés azonban némi félreértésre adhat okot, ugyanis az oszteopata nem csupán a csontokkal foglalkozik, hanem az emberi szervezettel mint egésszel. Alapvető ennek során az a feltételezés, hogy a szervezetet egy működési egységként kell tekinteni, és hogy az képes az öngyógyításra. A szervezetnek pontosan ezeket az öngyógyító erőit serkenti az oszteopata. Ehhez eszköznek csupán a kezét használja.

Blokádok oldása

„Minden áramlásban van” – ez az alternatív medicina egyik fontos alapelve. Ha az áramlás megszakad, zavarok lépnek fel. Egy jól képzett oszteopata érzi a páciens szervezetében a blokádokat, ahogy a diszfunkciókat és feszültségeket is. Ezeket a keze segítségével oldja. Az oszteopaták véleménye szerint a feszült izmok vagy az blokkolt ízületek például akadályozzák a vérkeringést, és így zavarokhoz és betegségekhez vezethetnek. Különböző manuális technikák segítségével az oszteopata megpróbálja oldani a feszültségeket és blokádokat. Ezen a módon számos panasz enyhíthető.

Kiegészítő kezelés a modern orvostudományhoz

Sok migrénes, fülzúgásos és hátfájós beteg keres fel egy oszteopatát. Különösen, ha a modern orvostudomány nem találja az okokat, vagy nem tud további kezelési lehetőségeket ajánlani az adott betegségre. Ilyen betegségeknél az oszteopata csillapíthatja a fájdalmat, felkutathatja az okokat, és különböző terápiákat javasolhat. Emésztési problémák és különféle fejfájások esetén is segíthet egy oszteopata.”

Tiszta Forrás Magazin